top of page

סיפורי ההצלחה שלנו

דייפני מתניה - הנדסאי עיצוב מדיה

מתניה.jpg
מתניה.png

יוגב קציר - הנדסאי מכשור רפואי

יוגב קציר.png

שמי יוגב קציר בן 29. לפני 8 שנים, לאחר שירותי הצבאי, נרשמתי ללימודים בביה”ס להנדסאים. הבעתי רצון עז להשתלב בלימודי מכשור רפואי.
מיד עם תחילת לימודי במגמה זו הבנתי שזהו תחום לימודים המעניין אותי ובו אני רוצה לעבוד ולהרחיב ידיעותיי בעתיד.
החלטה חשובה זו הובילה אותי להשקיע מאד בלימודים; מובן שעמדתי בהצלחה בכל לימודי ואף הצטיינתי במבחן בנושא “לב ריאה“ שהיה פרויקט הגמר שלי בו קיבלתי ציון 100!

מכשור-1.png
מכ.png

לקראת סיום הלימודים, קיבלנו הסבר ממנהלת ביה”ס להנדסאים, הגב’ יונית כהן , בעניין שיבוץ הסטודנטים לשנת ההתמחות. בין שאר ההצעות לשיבוץ, הגיע אלינו נציג מחברת “בפקס” המתמחה ביצור, שיווק, תיקון ציוד רפואי ורכיבי אלקטרוניקה. עם סיום ההתמחות התקבלתי לעבודה בחברת “בפקס”. אני עובד בחברה זו עד היום כטכנאי / מדריך מכשור רפואי.
במסגרת העבודה אני מתמחה במס’ תחומים כגון; הנשמה, טיפול נמרץ, לב-ריאה, פרזיס (הפרדת דם למרכיבים שונים).

במסגרת תפקידי אני מגיע לבתי החולים על מנת לתקן את הציוד הקיים, תיקון הציוד כולל ראייה והבנה מערכתית (התיקון מתבצע בבית החולים עצמו או במסגרת מעבדות שלנו בחברה), כמו כן אני מדריך את הצוות הרפואי שאינו בקיא דיו בצד הטכני לעבודה שוטפת על המכשור הרפואי החדש. ברצוני לציין כי אני ממלא תפקיד מעניין ומאתגר מאד. המכשור הרפואי כולל תמיד טכנולוגיות מתקדמות שיש לעקוב אחריהן ולהתעדכן בעזרת קורסים המתקיימים בארץ או בחו”ל ע”י בכירי היצרנים בארץ ובעולם. העבודה מעניינת ומתגמלת אותי מבחינת שכר ותנאים מעולים וכמובן מבחינת הרחבת האופקים והעניין. אני מוצא את עצמי בעל ידע נרחב בתחום ויודע להשיב על סוגיות רפואיות / טכנולוגיות .

לא האמנתי שאגיע לשלב כה מתקדם בגילי הצעיר, יחסית. המסקנה שלי היא שעם אמונה ורצון הכל אפשרי!!!

ברצוני להודות לביה”ס להנדסאים במכללת אשקלון, לצוות המרצים המעולה וליונית באופן אישי, על האמון שנתנו בי.

אני מודע לעובדה כי ההצלחה שלי היא אך ורק בזכותם.

יוסי כהן - הנדסאי אלקטרוניקה והתמחות בתקשורת נתונים

שמי יוסי כהן בן 30 נשוי לסלי ואבא לשירה. לפני כ 9 שנים סיימתי את שירותי הצבאי והחלטתי להירשם ללימודי הנדסאי אלקטרוניקה, התמחות בתקשורת נתונים בבית הספר להנדסאים באשקלון. בחרתי במסלול לימודים של תקשורת והתמחות בתקשורת נתונים.

יוסי כהן.png

שנה א’ עברה בהצלחה מרובה ואף בהצטיינות, בית הספר להנדסאים נמצא בשיתוף פעולה מלא עם חברת INTEL בפרויקט הנקרא TOP GROUP המעודד סטודנטים מצטיינים, כמובן שנכנסתי לתוכנית מיד בעידוד ובתמיכה של המנהלת גב’ יונית כהן.
חברת INTEL אימצה אותי מיד לחיקה וכבר בתחילת שנה שנייה הייתי עם חוזה עבודה חתום הממתין אך ורק לאישור על סיום הלימודים. סיימתי לימודים בהצטיינות יתרה בממוצע ובפרויקט גמר 100 .

אינטל קריית גת הינו מפעל ייצור מהמתקדמים ביותר בארץ ובעולם, כמו כן נבחר למקום העבודה הטוב ביותר לעבוד בו מס’ שנים ברציפות. אני שמח ומודה על ההזדמנות שניתנה לי לעבוד בו. המקום הינו דינאמי מאתגר ומאפשר לך להתפתח באופן לא שיגרתי והכי חשוב לחשוב “מחוץ לקופסא”.
העבודה באינטל מעניינת מתגמלת מאוד מבחינת שכר ותנאים מעולים וכמובן מבחינת הרחבת האופקים.

ברצוני להודות לביה”ס להנדסאים במכללת אשקלון, ולצוות המרצים המעולה שהכשירו והעניקו לי “ארגז כלים” מצוין לעתידי המקצועי!

רינת פרתי- הנדסאית אדריכלות נוף

רינת פרתי.png

שמי רינת פרתי, בת 36 , נשואה לאוליביה ואמא לאראל ואלה.
בעלת תואר ראשון באגרונומיה מהפקולטה לחקלאות ברחובות.
גדלתי והתחנכתי על אהבת הטבע, האדמה והצמחים. זהו תחום שקרוב לליבי, ובשנים האחרונות עבדתי במשתלה של אבי, ושם למדתי להכיר לעומק את עולם הצמחיה, מה שהביא אותי להחלטה ללמוד ולהתמקצע בתחום אדריכלות הנוף.

החלטתי ללמוד אדריכלות נוף בביה”ס להנדסאים במכללת אשקלון, מצאתי כי הלימודים מעניינים ומקיפים תחומים רבים כפי שייחלתי לעצמי, ואת שנת הלימודים הראשונה סיימתי כמצטיינת דיקן.

במהלך שנת הלימודים השניה, כשהחלטתי שנכון יהיה כבר להשתלב בעבודה בתחום, בהכוונתו של ראש החוג, מצאתי עבודה במשרד שבו אני עובדת עד היום, משרד לאדריכלות נוף, עיצוב עירוני ויעוץ אגרונומי. השתלבתי בצוות המתכננים של המשרד, זו עבודה מעניינת ומאתגרת העונה על הציפיה האישית שלי מהמקצוע, ומהווה “קרקע פוריה” ליצירתיות וליישום הנלמד במסגרת הלימודים במכללה.

כאן המקום להודות לצוות בית הספר להנדסאים, להנהלה וצוות המרצים על העידוד, ההכוונה והתמיכה לאורך כל הדרך.

ליאור בר

שמי ליאור בר, אם חד הורית לפעוטה בת שנתיים.
הסיפור שלי מעט מורכב.
מעולם לא הכרתי את עצמי כאדם שמצליח להסתגל למסגרות.
את בית הספר התיכון סיימתי בכיתה י'א ובכיתה י'ב למדתי בתיכון פרטי ולו בכדי להשיג 12 שנות לימוד. השירות הצבאי שלי גם הוא לא היה הצלחה מסחררת במיוחד, אמנם שירתתי כשוטרת שח''מ במרחב איילון ולאחר מכן כמשק''ית משמעת בתל השומר, אך לצערי השירות הסתיים מוקדם מכפי שקיוויתי. נישאתי בגיל 21 והתגרשתי בגיל 25.
מאז שאני זוכרת את עצמי החיים לא ממש האירו לי פנים, להרות מבחינתי הפך לפרוייקט חיים, שנים על גבי שנים של נסיונות כושלים עד שלבסוף קיבלתי את המתנה הכי יקרה בחיי - הילדה שלי! ומיד כשגילתי על ההריון אבי (ז''ל) נפטר...

ליאור בר.jpg
בר.jpg

את רשיון הנהיגה שלי קיבלתי קרוב לגיל 30 וזאת משום שפחדתי להבחן במבחן התאורייה.אף פעם לא האמנתי שיש בי יכולות למידה, כבר בחטיבת הביניים "יצרתי" לעצמי הפרעות קשב וריכוז, היפראקטיביות וכד' והכל בכדי לברוח מההתמודדות האמיתית שבלמידה.אך עם הזמן, עם האמהות, זה פשוט היכה בי! הגיע הרגע שבו הבנתי שכל חיי היו מורכבים מפני שאני הייתי המכשול הכי גדול בחיי, כן זו הייתי אני!החלטתי שאני פשוט חייבת להתגבר על כל המכשולים שהצבתי לעצמי ולהתמודד עם הלימודים. כי הרי איזו מין דמות חינוכית אהיה לילדתי אם לא אשתפר? אם לא אשאף, אציב יעדים ואלחם בכדי להשיגם? ואז נרשמתי למכינה של 30 פלוס במכללת אשקלון שאותה סיימתי עם ציונים גבוהים מאוד.

לא אסתיר מכם שבהתחלה היססתי המון והתחלתי לתהות האם באמת אני זקוקה לזה?
האם אי אפשר להצליח בחיים גם בלי ללמוד? והתשובה שלי לעצמי הייתה חד משמעית שלא!
מפני שלימודים הם לא רק הידע שהאדם רוכש וידע זה כוח... לימודים הם שלב בחיים, בבנייה העצמית של האדם. בדיוק כמו כל שלב שאנו עוברים בחיים, מבית הספר היסודי ועד להקמת המשפחה. המסגרת החינוכית, להבדיל ממסגרות אחרות בחיים, היא המסגרת הכי מתגמלת שקיימת.

בלימודים, כשאדם משקיע מייד זה מתבטא בציוניו! לעומת עבודה, בה רובינו מרגישים שלא משנה עד כמה נקריב מעצמינו לעולם לא נהיה מוערכים מספיק.
הלמידה בונה את הבטחון העצמי שלנו, משקפת יכולות אישיות ובינאישיות וגורמת לנו לשאוף ולהצליח! אין לכם מושג עד כמה אני מברכת על הצעד הזה שעשיתי בחיי, גילתי בעצמי יכולות מרשימות שלא האמנתי שקיימות בי ואני לא אתבייש לומר שאף סיימתי את שנת לימודיי הראשונה בהצטיינות יתרה עם ממוצע סופי 99 . אין מילים כדי לתאר את ההרגשה המדהימה הזו, פתאום האנשים סביבי מביטים בי אחרת ולומדים להעריך אותי יותר ומעבר לכך, כיום אני יודעת שאשמש דמות חינוכית מעשירה לילדה שלי ואגרום לה להתגאות בי.


המסר שלי אליכם הוא שלא תפסיקו לשאוף לעולם! תציבו יעדים ותהפכו עולמות בכדי להשיג אותם כי בכולנו יש יכולות, ולכולנו יש צדדים חזקים וחלשים יותר. לימדו לקבל את עצמכם עם כל המכלול ובמקום לדכא את הצדדים החזקים, עשו בדיוק ההיפך! תעודדו את החוזק שבכם ומכאן, השמיים הם הגבול.


בהזדמנות זאת אני רוצה להודות מקרב לב למנהלת בית הספר להנדסאים הגב' יונית כהן, לרכז מגמת תעשייה וניהול - מר דורון מנגד, לצוות המזכירות ולמרצים המדהימים שעושים עבודת קודש.

אני מודה לאל בכל יום על שזכיתי לפגוש באנשים מיוחדים, בעלי נתינה אינסופית, השקעה ומאמצים אדירים כמוכם, יישר כוח.

ניר חרוביץ - הנדסאי חשמל

ניר חרוביץ.png

אני, ניר חרוביץ, בן 38 ואב לשניים מתגורר באשקלון. החלטתי ללמוד הנדסאי חשמל במסלול המשולב (המאפשר לימודים בצד עבודה) כדי להשתלב ביתר הצלחה בתעשיית ההייטק. כידוע לכולנו, קיימת תחרות רבה בענפי התעשייה בכלל ותעשיית ההייטק בפרט.

החלטתי לרכוש לעצמי מקצוע על מנת להשתלב בעבודה במעמד ראוי. מיד לאחר הלימודים מוניתי כמנהל אחזקה במפעל לחברת Stratasys.

מדובר בחברה החלוצה בתחום הזרקת פוטו פולימרים, עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות המבוססות על טכנולוגיות השכבות הדקות.

הטכנולוגיה המהירה של חברת Stratasys מאפשרת בניית מודלים תלת ממדיים מדויקים ומפורטים.

אני גאה לעבוד במקום עבודה כזה ומרגיש רצון עז להודות לצוות הניהול והמרצים המצוינים שהיו לי בביה"ס להנדסאים של מכללת אשקלון.

ראוי לציין כי אני נמצא במסגרת לימודיות כאלה ואחרות גם לפני לימודי בביה"ס להנדסאים של מכללת אשקלון וגם לאחריה, אולם מצאתי שאין מסגרת שהעניקה לי ותרמה לי רבות כמו לימודי במכללת אשקלון. תמיד זכיתי לקבלת "אוזן קשבת" מצד ההנהלה והמרצים כאחד. אני ממליץ בחום על לימודים במסגרת בה למדתי ורכשתי ידע רב.

bottom of page